mandag 5. mai 2008

Søte og røde

Noe av det beste med sommeren (av det som er spiselig) er disse nydelige bærene
(+ bringebær, moreller og plommer..og masse andre frukt og bær )


Vi har kost oss på terassen med is og jordbær, og de var ganske gode.
De norske er selvsagt de beste, men det er jo en stund til de er modne.


I dag gikk jeg til anskaffelse av en hangeampel med jordbær. Eller retter sagt, jeg brukte deler av et gavekort som min kjære fikk til bursdagen .. (Etter et tips fra meg, om at han sikkert ville ha et gavekort hos Bogrønt.. Thi hi- så lur jeg var! Han har jo allerede mange skjorter og sokker.. Kanskje vi skulle kjøpt oss et morelletre også, det er jo ikke så mye å skryte av et plommetre med en plomme på, og det blir kanskje ikke så store og flotte jordbær på denne lille planten..

Men det blir nok noen vi kan kose oss med!
Ser ihvertfall EN!


Se hva som dukket opp i posten fra en snill blogg-venn! Mali-Mo sendte meg denne flotte harmonisteinen. Hun tenkte på min blogg da hun så den i butikken, og fant ut at hun ville overraske meg med en bloggepresang! Kan du tenke deg for en kjekk og grei blogger! Tusen takk I. ! :O)
Inntil videre ligger den fint ved siden av steinene i krukken med hengeseljetreet.
Jo mer vårlig det blir, jo mindre interiør er det på alle interiør-bloggene. Det er jo naurlig at vi beveger oss ut i hagen og naturen. Gøy å få gode hagetips rundt omkring, selv om det blir brukt mindre tid på å besøke blogger for tiden. Det gjelder vel flere anntar jeg.?
Tar noen snarturer innimellom. Tusen takk for alle kommentarer!!


NYT VÅREN!

20 kommentarer:

Fjordheim sa...

Ja vi får nyte de flotte dagene fremover nå.
Godt med jordbær. Har hatt en liten jorbæråker. Men nå må jeg nøye meg med de kjøpte. Eller kanskje en skal få tak i noen avleggere. Det er jo utrolig godt med nyplukkete jordbær.
Ha noen flotte vårdager,

Huset på toppen sa...

Hmmm, deilig med jordbær, jeg laget pannacotta med limemarinerte jordbær i går, fant oppskrikt på tine.no det var kjempegodt!!!

Ha en fnog solrik uke!!

Torunn sa...

Så lekre bilder av jordbærene! De ser i allefall like gode ut som de norske :-).

Enig med deg at der er morsomt å hente hageinspirasjon her inne! Vi får bare være flinke til å nyte tiden utendørs nå som vi kan.
Her blir det i allefall ikke gjort noen verdens ting innomhus om dagen! Bare støv og halvdaua blomster rundt omkring :-)

Ha en deilig kveld!

Anitas hus sa...

Å nå fikk jeg lyst på jordbær og is! Nydelige bilder!

Samme stein som jeg har. Den er så skjønn. Gøy og få gaver sånn helt uten videre:)

Du har nok rett i at interiør-bloggene blir mer og mer hage/natur blogger, det er for flott vær ute til å være inne!

Ha en fortsatt fin vår-uke!
Klem

home 4us sa...

Mmmm.. de jordbærene fristet. Nydelige bilder, men det er nok enda en stund før det begynner å sprette i min hage, ja.
Skal utvide rosebedene denne sommeren er planen. Elsker duse fine roser.

borghild sa...

Ja, det er kjempegreit å ønske seg ting på mannens vegne!:-) Her en jul ønsket 'han' seg veldig noen store lysestaker, og 'han' ble kjempeglad da han fikk de!!;-)
Vi har også inntatt Belgias jordbær i år, men de kan jo ikke måle seg med de norske... Klem B:-)

Hulda sa...

De jordbærene så riktig deilige ut! :) Bra bilder du tar!

liven sa...

dette så deilig ut!! Gleder meg til de norske kommer!!
Jammen var det lurt ønske av mannen dn:O)
Ha en fn dag i solen!!

FO - 2 sa...

Fristende jordbær! :)
Vi spiste jordbær i helga også. Nam nam. Synest de var ganske så gode.
Fargen på jorbærblomstrene dine er skjønn da.
Gratulerer med fin og passende gave. Flott var den!
Ønsker deg ei strålende uke! :)

h.espe sa...

Mmmm - røde saftige jordbær med is til er noe av det beste jeg vet...!!! Fikk "vann i munn" her jeg sitter :o)

Strålende uke til deg!

Klem :o)

Min Verden sa...

Så herlig med en uventet presang. Nesten bedre enn alt det (kanskje med unntak av nye, norske jordbær). Så deilig. Hanne

Merete sa...

NAMMI!!! jordbær er sååå godt :o) søt liten jordbærblomst du har kjøpt deg..eller til Frank ;o)hi,hi
Fantastiske dagar vi har nå :o)
kos deg masse - og nydeleg harmonistein du har fått! heldig du :o)

Bente sa...

Heisan:)

Ja det så veldig godt ut!!!

Du,så lekker den store kjøkken hyllen
din er,så koselig med så mye fint "stæsj" på:)

Klem fra Bente:0)

Anita sa...

Ingen ting er vel bedre en solvarme jordbær!! Også så pene som de er;o) Såå koselig med en liten gave da!! Heldig du! Klem!

ChatrinesLiving sa...

Mmmm de så jo gode ut!
Drømmer om knall-vær når jeg ser jordbær!
Her er det ikke den store varmen akkurat, men jeg holder på inne så lenge;) Får besøk til helgen, og det ser ut som det trengs en vask innomhus gitt....
Ha en super dag!
Klem fra chatrine:)

Prinsesse Elin sa...

TUSEN TAKK FOR GAVEN....DEN ER NYDELIG:o)

Evami sa...

Så deilig med jordbær:) Gleder meg til de norske søte kommer jeg:) Strawberry-daiquiri og ikke minst bare snavle bærene.Får vann i munnen bare ved tanken:)

Så koselig å få den steinen i gave da:) Skjønner jo at hu tenkte på deg:)

Skal bli arti å følge med veksten og avlingen på ampelen med jordbær:)

Ha en fin onsdagskveld:) Klem Eva

Siri sa...

Å, jeg gleder meg til de norske jordbærene kommer!

Verkstedet sa...

hei.
takk for hyggelig hilsen
smakte på noen nydelige jordbær selv i går, helt herlig!
fantastiske dager.
hjerteserviset har jeg også, kjempepent!
klem

Made by KKann sa...

Ojojoj..de så jammen gode og fristende ut! Yammi!
Ja deilig med vår og snart sommer og snart igjen jordbær sesong!

Skal jammen se om jeg kan få tak i jordbær jeg også i helga og overraske Kongen og ungene med jordbær og is!! Smil!

Deilige bilder!

Ha en fin fin torsdagskveld - helg oo Pinse!

Smil fra KKann