lørdag 10. mai 2008

Melkespann

Det føles som full sommer ute, og det er jo meldt over 20 gr (her i Hordaland)!
Etter skole og jobb i dag, gikk vi på butikken og kjøpte pizzbaguetter og deilig sorbet/is, og koste oss ute. (Fristet ikke å lage middag inne i dette været, så det ble nachos kl. halv ti i kveld.. Ungene fikk også lov å bade i dag. Isbading spør du meg, men de er tøffe, og storkoser seg i vannet. Vi andre (frysepinner) må helst ha 30 gr for at det skal bli behagelig å dukke kroppen uti..



Måtte kjøpe noen flere hageplanter i dag og, og en del jobbing i hagen ble det. (P-Naboene lurer sikkert på når vi skal ta fram gressklipperen.. Den skal fram i løpet av helgen! Yepp det trengs- I know. En ting om gangen, og først og fremst prioriterer vi jo ISKOS!!) Dessuten ble det litt stell av hagebed i dag + og snikring av et espalier til klatrerosene og klematis.

Melkespannet jeg skrev om tidligere, har blitt fylt med hvite margeritter og lobelia. De blomsrer nå ved inngangspartiet, og venter på å få seg en skvett med gjødsel i ny og ne, så det kan vokse seg enda flottere.



Rhododendron blomstrer overalt, og en av de rosa i hagen vår (ikke spør om navnet..), blomstrer for lengst, og en annen litt mørkere rosa er på god vei. Plukket noen kvister, og satte de i en vase (fra Sia) på terassen.










Hybelkaninene koser seg i huset for tiden, og vi har navngitt dem støv-dott com.. I morgen blir det jakt etter nye puter til hagemøblene, så støvdottene formerer seg vel enda mer.. Blir også litt mer planteshopping på plantasjen.
God helg!

26 kommentarer:

Prinsesse Elin sa...

Her skinner sola og mor er i strålende humør. I går var det prinsesse bursdag og alle de 14 jentene synes gaven (som lå på benken akkurat slik den ankom) var en fin fin gave. Det var 14 næææææ- såååååå fiiiiiin, fikk du den av en fremmed person, du må ikke snakke med fremmede personer på internett, å i allefall ikke gi adressa de osv....JEG ER ET SUPER FORBILDE;o)
Men den beste var da en av disse jentene som var her fant ut at siden man fikk sånne herlige rosa gaver på nett så skulle hun jammen også begynne å blogge. ha ha ha ha ha. "Å så spennende at du visste at mor te Tina elska rosa????"
Du er en helt i klassen til prinsessa....den rosa dama;O)

Anita sa...

Så nydelige bilder fra hagen din!! Kommer gjerne på en kopp te hos deg;o) ha en strålende pinse!

Evami sa...

Er det ikke deilig når været er sånn og en kan gi litt blaffen i leggetider...

Og støv-dott.com,dæm gror hær å,men pytt det kjæm da tidsnok innevær:)

Ha ei strålende pinse:) Klem Eva

Fjordheim sa...

Så flott det er ved døra di. Det må være kos å komme til deg å bli møtt av et slikt syn.
Ser at vi bor på en litt annen breddegrad. Men det kommer litt mer her også for hver dag.
Den eldste sønnen vår hoppet i fjorden 1. mai for noen år siden. Isflakene drev forbi han, men han påstod det var godt å bade. Så det er utrolig hva unger tåler bare de får lov å bade.
Ha en riktig god pinse

Tyra sa...

Hei på deg!!
Tusen takk for kommentaren! Det er virkelig en hyggelig butikk, verdt et besøk. Hyl gjerne ut hvis du bestemmer deg for å komme til Vestfold på besøk, så skal vi nok sørge for et aldri så lite himmelsk besøk her;0))

Og for en nydelig blogg du har med maaasse fltte bilder. Og fargevalget på skriften du uthever gjør meg GLAD!!
Klem fra Cathrine.
PS! Må legge deg til jeg, altså, for å være sikker på at jeg finner deg igjen!

Tyra sa...

Oj, og så GLEMTE jeg jo å ønske deg en god og deilig pinse!!

Hulda sa...

Det er herlig å kunne begynne å plante litt ute nå. Så fint det var ved inngangen hos deg. :)

liven sa...

Nydelige hagebilder!! Sant det er herlig........
Her går det i maling........men i morgen skal vi holde hviledagen hellig!!
Da har jeg tenkt å ligge å dra meg på bryggen!! Får håpe været holder nå da!!
I din hage ser det riktig så striglet ut!1 Har dusjet litt raundop på noe ugress sånn at det ikke sprer seg mer der!!
Ha en fin helg:O)

Mitt hvite hus sa...

Hei

Tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min. Ja jeg er ny:=) Har kikket en god stund på mange flotte blogger og blitt inspirert. Så koselig med melkespannet. Har et slikt selv, kanskje jeg skulle plantet i det også. Ha en fin pinsehelg.

Anitas hus sa...

Så nydelige bilder du har tatt og den rhododendroen din var utrolig flott. Ett slikt gammelt melkespann ønsker jeg meg også, ble jo så fint hos deg.
Det er jo så deilig ute om dagen at her får også hybelkaninene lov til å formere seg fritt, så får vi heller gå til angrep på de når været snur:O)

Ønsker deg en god pinse!
Klem:O)

Min Verden sa...

Oj - så fint du får det. Inngangspartiet ditt er vakkert :) Jeg skal si pengene får bein å gå på når man handler planter ja! Og det må litt til for at det skal synes. Har hatt det deilig i dag. Solbrent og fornøyd. Litt stiv og støl, men det gjør ingenting. Hybelkaninene har formert seg her ;) Fortsatt god helg. Hanne

Ann-Cathrin sa...

For noen flotte bilder!! Skikkelig "gammeldags" Sommerstemning med det blomsterfylte melkespannet:)

Huset på toppen sa...

Så flotte bilder fra hagen!! Og melkespannet med lobelia og maregitter, Wow så stillig:-)

Ha en forsatt fin pinse!!

Hege sa...

Åhhh, eg ønsker meg sånt melkespann!! Kjempe fint. Og så masse fine blomster du har.
Ungene mine har visst vært i bad idag og *brrr* Men mamma, det er jo over 20 grader!! Jaja...
Eg har vært på jobb idag, men har stort sett sittet ute i solen. Greit å ha en jobb der en kan nyte fineværet :)
Ha en fortsatt fin pinse!!

MeyBiMe sa...

Synest kaniner er ålreite dyr jeg ;-)
Kombinasjonen melkespann og blomster er nydelig!!!!
Har vært innom tanken selv også...men det ble med det...foreløbig :-)
Ha en fin dag :-)

FO - 2 sa...

Her blir også hybelkaninene ignorert for tiden, mens de stadig formerer seg.... ;)
For hvem bryr seg om dem når man kan nyte finværet ute i lange drag!? ;)
Flotte bilder fra hagen din. Inngangspartiet er flott! :)
Kos deg videre der og god søndag.

GundaM sa...

Her var det fred og harmoni du!
Og så flott en inngangsdør dere har, skulle likt å hatt en slik;)

Fortsatt god pinse til deg og dine!

Sologbolig sa...

Så fint det var i inngangen din, flotte bilder. Ja er det ikkje eit deilig ver i har hatt i det siste. Må berre nyte det og kose seg mest mulig ute. Ha ein fortsatt fin pinse.

Anitas hus sa...

Det ligger noe til deg på bloggen min;O)

Ha en fortsatt god pinse!
Klem:O)

Heidi og Cathrine sa...

Nydelige hagebilder !! Ja, nå er det bare å nyte dagene og årstiden :O) Herlig !!
Ha en fortsatt fin kveld!

borghild sa...

Det er viktig å prioritere riktig, la hybelkaniner være hybelkaniner, og nyte sola og varmen mens man kan, vet jo aldri hvor lenge det varer...
Ha en super uke! Klem B:-)

tinemor sa...

Så utrolig masse flotte bilder du hadde her!!
Lekkert!
Jeg likte spesielt inngangspartiet ditt. Skikkelig min stil.
Nyt varmen og godværet!

Tove sa...

Så mange flott blomster/ hagebilder. Med flott vær og så mye fint å se på kan bare hybelkaninene formere seg i fred ja:)
Kult med melkespannet, og også den krukka dere har foran inngangsdøra, kjempeflott!

Ha en flott uke!

Magdalena sa...

så skjømnnt du hare det her...
melkespann med blomster er bare helromanrisk ! klem Magny

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Så fin sommer du har!
Beddene og blomstene er jo flotte! Å et nydelig inngangsparti må jeg bare si!!!
Venter i spenning på vår her nord, dette året er det seigeste på mange år... Jeg er sånn passe lei snø nå!
Ha en super dag!
Klem fra chatrine:)

Evami sa...

Håper at dere har hatt ei flott pinse til tross for at dere
glemta at butikkene stengte tidlig lørdag:)
Vi er jo så vant til at de er åpne til alle døgnets-tider
(nesten da) at vi tar det for gitt og glemmer at de kan stenge tidligere enn vi ønsker.. Ha en flott itrsdag:) Klem Eva