tirsdag 28. oktober 2008

Hjerter og perler


Hjerter selges i alle slags størrelser og i ulike materialer, og spesielt nå til jul dukker det opp en haug med hjerter i butikkene. Jeg har hjerter (og en del engler), hengende hele året, og ekstra gøy er det med hjemmelagete hjerter.
Nå har jeg laget flere perlehjerter, som er fine til pynt, eller som kan gies i presanger, som pynt på pakker, på vinflasker, på kubbelys eller som bordkort.
Jeg har fremdeles en del perler liggende i esker oppi en korg, og de kommer til nytte en gang ibant. Noen er tatt fra ødelagte smykker eller billige strikk/nøkkelringer/småpynt fra f.eks H&M og nille.
Sølvstreng har jeg kjøpt billig i en blomsterbutikk. På det øverste hjertet er det først en litt tykkere streng formet som et hjerte, og deretter en tynnere streng med småperler tvinnet rundt.




Serviettringer er enkle å lage og veldig dekorative. Brune perler til høstbordet og sølv/hvitt eller røde er flott til julefesten.


-Og til inngangspartiet er det flott med streng som et konglehjerte eller husnummeret ved siden av høstlige innslag. Vi må vente LITT med julepynten!

23 kommentarer:

Vår lille hage sa...

Kjempefine hjerter! Og så lite som skal til da.
Klem Simmas Hus

Fjordheim sa...

Perlehjerter var det første jeg laget etter å ha fått inspirasjon på en blogg ifjor en gang. Lenge før jeg selv fikk meg blogg.
Disse var veldig fine. Har noen hengende rundt i huset. Koselig å lage små hjerter å ha på lys og gaver.
Ha en hjertelig god kveld :)

Guttemamma sa...

Vurderer snart å lage meg en idebank, av alle disse gode ideene her inne...!

liven sa...

Kjempeskjønne hjerter!!
så dekorative:o)
skal ta meg en tur innom nille.....

Ha en fin kveld:o)

Ann Helen sa...

Nydelige hjerter:) Inspirerende!

Memories sa...

Så søte hjerter du har laget:))
Tusen takk for fin inspirasjon og tips!

Ha en fin tirsdagskveld!

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei på deg,
så flink du er!Nydelige hjerter :0)
Ble veldig inspirert!
Og så kom jeg til å tenke på dette hvite serviset ditt med hjerter på,fikk du det veldig billig,og er det evnt.å få tak i billig fortsatt?
Kjerstiklem

Liv Elin sa...

Så mange fine hjerter du har laget ! Morsomme ideer! :)


Takk for hyggelig kommentar inne hos meg !

Ha en hyggelig kveld videre!

Heidi og Cathrine sa...

Så kjempeflotte og dekorative hjerter du har laget. Så flink du er:) Takk for supert tips!

Ha en fortsatt fin kveld.

:-)

Huset på toppen sa...

Nydelige hjerter med perler du har laget:-) Veldig inspirerende!! Gratulerer med Award,velfortjent!!

Ha en fin kveld og en fin uke:-)

h.espe sa...

Så utrolig kos at du tenkte på meg da, tusen, tusen takk for flott award - denne hade jeg ikke fra før.

Ønsker deg en herlig uke videre!

Klem fra Hildegunn :o)

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Så fine hjerter du har laget, virkelig dekorativ !

Ha en fin uke videre !

Anitas hus sa...

Gratulerer med flott award, og tusen tusen takk for at du ville dele den med meg. Setter alltid stor pris på awarder:)
Så mange fine hjerter du har laget, du er flink med perler du.
Mange fine tips, tusen takk.
Ønsker deg en fin "vinterdag", her laver snøen ned...
Klem:O)

tinemor sa...

Nydelige hjerter!
Jeg får heller aldri nok av dem.
Grattis med award, -fortjent!
Klem

Cathrine sa...

Nydelige hjerter..Pynter opp det meste..

Klem Cathrine

Made by KKann sa...

Hei hei..

Flotte hjerter! Smil!

Smil fra KKann

CosiFanTutta sa...

Hei igjen, takk for besøk på bloggen min. Tusen takk for utmerkelse :o) Det setter jeg stor, stor pris på!!
Du er altså SÅ kreativ, og har så nydelige bilder på bloggen din! Jeg synes det er utrolig stilig at du har en sånn forkjærlighet for hjerter, for det går som en nydelig rød tråd gjennom bloggen din i mange variasjoner, hehe :o)

De var kjempefine de boksene til vaskepulver, jeg skal sjekke Kremmerhuset i Åsane om de har.
SÅ skal jeg rydde og pusse opp mitt vaskerom, kanskje! Jeg er skikkelig tiltaksløs i dag! :o)

Ha en din dag!

♥ Stines hverdag sa...

Her er var det mange flotte ideer :) Har tenkt jeg skulle lage noen hjerter til jul, -takk for inspirasjonen! Kjempe fine hjerter!

Ha det fint!
Klem

by Siv sa...

Åååå tusen millioner takk, så kjekt :)
Så smigrende å få award fra en så flink blogger også...
Stor god-helg-klem
*Siv*

Anonym sa...

Mmmm,hjerter... Ønsker deg ei god helg!

Anonym sa...

Så mange flotte hjerter,så mange gode ideer man får når man er i blogg verden:))
Ha en fin søndag

FO - 2 sa...

Veldig fine hjerter - alle sammen.
Serviettringene var ekstra søte da. :) Nydelig!
God søndag ønskes deg! :)

♥HverdagsHjerter sa...

Så kjempefin blogg side du har! Denne vil jeg nok titte innom ofte! Så jeg håper det er greit jeg legger deg til i lista mi:-)

Ha en fin søndag!