onsdag 8. oktober 2008

Dekk et høstbord!


Mange er tydeligvis godt igang med juleforberedelsene allerede, og marsipan, kakemenn og julebøker har dukket opp i butikkene. Snart trenger vi vel ikke rydde vekk julepynten, for den skal jo snart på plass igjen..
Vi må ha noe å pusle med i høstmørket, og levende lys, fyr i ovnen og innekos gjør dagene og kveldene mye koseligere. Vi må jo pynte litt med høstpynt før vi drar fram julepynten, så da jeg hadde klubb forrige dagen, fant jeg fram høstlige dataljer til å dekke bordet med.

I en skuff fant jeg noen hobbyting jeg kjøpte for ørten år siden, og de kom nå til nytte! Vi spiste chilli con carne med salat og hvitløksbrød + ostekake.








Jeg har masse perler liggende, og nå kom de til nytte på serviettringene. Dette satt jeg og putlet med mens Ylvisbrødrene gjorde sitt beste for å komme seg gjennom hullet i isoporveggen.





Høstkveld = innekos :O) Kos dykk!
Å, nei.. Skulle legge til en bloggroll, og klarte å trykke på fjern og hele blogglisten ble fjernet. (Skulle bare fjerne en adresse som jeg hadde kopiert for å legge den til ny liste..
-Men jeg finner vel fram til dere allikavel ;O) Nå skal jeg snart til Bergen.

33 kommentarer:

Solveig sa...

For et nydelig dekkt bord:) Hvordan bestikk har du?
Du er så flink;)
Så koslig dere hadde det,gøy med slike kvelder.

Turid sa...

Nydelig høstbord!

liven sa...

Så koselig dekket høstbord!!
Kjekt å pynte til klubb:o)
Tenker ikke jul ennå jeg hvertfall......Da blir jeg lei lenge før!!
Men har kjøpt "juleboken" så den gleder je meg til å få!!
Siden du skal til Bergen så snakkes vi kanskje da??

Ha en fin dag........min siste arbeidsdag denne uken:o)

Anita sa...

Det er det fineste høst bordet jeg har sett!! Inspirerer veldig! Er egentli ikke så glad i høst bord, men noe sånt kunne jeg tenkt meg og dekket også! Får se hva det blir til når jeg skal ha høst fest for mine kolleger:o) Ha en strålende dag!

Hulda sa...

Så utrolig fint! Herlig dekka høstbord, med så mange søte detaljer. Serviettringene var virkelig fine. Syns du tar så flotte og originale bilder, en fryd å se på. :) Kos deg i Bergen-

Solveig sa...

Du: dette kan du!!! Så flott bord! Håper jeg ser deg på Zupperia på lørdag:):) Klem!

Sologbolig sa...

Hei! for eit nydelig høstbord du hadde dekka. Høsten er jo ei nydelig tid, masse farger og mørke kvelder med levande lys. Håper å treffa deg på bloggtreff i Bergen da ? Ha ein fin dag.

h.espe sa...

Så nydelig høstbord du har dekket! Og så likte jeg så godt servietringene - herlige!!

Ha en flott kveld videre!

Klemmer fra Hildegunn

mali-mo sa...

Kjempeflott høstbord, og de serviettringene var helt DEG med hjertene, stilig!

Bloggroller og linkelister...huff, ja, jeg er utrolig lite flink til å oppdatere min linkeliste for jeg finner jo alltid de bloggene jeg vil inn på likevel, stort sett. Har lurt på å fjerne min fordi jeg er litt redd noen skal ta det ille opp at de ikke er der, men men....tror det får være som det er jeg.

Bergen? Kommer du på bloggtreffet altså? så mor da!

Og takk for koselig kommentar inne hosmeg! Jeg er jo DEN hønemoren og blir jo så glad når noen skriver noe fint om lillegullet vet du ;) Ha en fin kveld!!! Og vi sees på lørdag?

Guttemamma sa...

dette er et ekte høstbord, mitt ble en salig blanding! Nydelige dekorasjoner du har!

Gamlå sa...

Heisann!!
Dette her kan du ..dekke bord og lage en skikkelig gjennomført Høst stemmning.
Dette her var flott!!
Jeg koste meg i innlegget ditt:))med de fine bildene du her har tatt!!
klem fra Gamlå

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei.
Så vakkert haustbord du har dekka, og dei serviettringane var berre nydelege.
Flotte fargar og nydelege bilete:)
Ha ein fine kveld.

Anonym sa...

Oi - så lekkert. Nydelig høst-tema og serviett ringene var jo bare helt skjønne.
Titter inn her via link hos en venninne og fikk masse flott inspirasjon.
Ha en fin helg :o)

Lena sa...

Så koselig høstbord du har dekket! Og så søte de serviettringene dine ble! Noe må man da ha å gjøre når man ser på Ylvis??? *ler*
Ønsker deg en fortreffelig helg!

Aina sa...

Kjempeflott dekket på, nydelig høstbord.
Jeg sitter også foran tv`n og pussler med håndarbeid, og Ylvisbrødrene er jo så morsomme, glad jeg slipper den sølvdrakta jeg ;-D

Kos deg i Bergen, ha en flott helg!
Klem fra Aina.

Livy sa...

Så utrolig koselig og fint bord du har dekket!!

Ønsker deg en super fredag!
Klem

Evami sa...

SÅ nydelig bor du har dekka:) Så koselig det må være å komme på klubb til deg:) Lekre serviett ringer også:)

en stund siden jeg kikk ainnom sist og så mange flotte bilder og så mye inspirerende du har gjort:)

Klem fra Trondheim

Merete sa...

Kjempefint dekka bord, Hilde!! god tur til Bergen og kos deg masse i helga :o)

Rosa sa...

For eit fantastisk haustbord! Hadde ikkje hatt noko imot å bli med i den klubben der :)

Veldig kjekt å helse på deg idag, sjølv om det var såvidt - kanskje sjangsen byr seg neste gong?

God helg vidare!

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei igjen,
var veldig koselig å møte deg!
Takk for fine ord på bloggen min :0)
Og så må jeg bare si at du har en nydelig blogg og et vakkert hjem!
Her blir jeg fast gjest ;0)
Sarah Reed lager fantastisk fine ting!Rosekruset øverst i mitt siste innlegg er fra henne.
Hvor er det hun holder til?Kunne tenke meg å ta en tur.
Timianvofsen er superskjønn!!!
Morsomt å få se han som liten på mobilen også.
Hjerteserviset fra Sia er veldig koselig!Har noen av delene.Vi som elsker hjerter må jo nesten det...
Ååååå så heldig du er som har den ytterdøren!Akkurat make til den jeg ønsker meg :0)
Kjerstiklem
muskattogkardemomme.blogg.no

by Siv sa...

Heihei!
Så utrolig koselig å treffe deg i går :)
Kjekt å få et ansikt på de man "tilbringer" noen timer bak dataen med...
Håper ikke turen hjem ble lang.
Linker deg også, har vært veldig ofte innom bloggen din.
Du er så flink å pynte og bruke naturen, hurra!
Ha en finfin søndag
*Siv*

FO - 2 sa...

Flotte detaljer på ett høstdekket bord.
Veldig fint! :)

God søndag ønskes deg. :)

CosiFanTutta sa...

Hei du, kjekt med besøk på bloggen min, og ikke minst bloggtreff!! Kjempetrivelig at du hadde tatt turen helt fra Kvinherad :o)
Hyggelig å treffe deg.
Du tar noen fantastiske bilder, virkelig! Neste gang jeg skal ha høstfest skal jeg lage en tro kopi av dette bordet - får jeg lov eller er det copyright ;o)
Takk for inspirasjon og kreative løsninger
Ha en fin søndag

liven sa...

Heisann:o)
Takk for i går......det var så kjekt:o)
Må bare si at jeg grubler på hvor jeg har sett deg før........99% sikker på at jeg har det!!
Men det kan godt være jeg innbiller meg det også:o)

det var nå bra at turen gikk fint tilbake.........det er jo helt forferdelig på veien nå:o)
satt på bussen og skrev en sms.og når jeg kikket opp igjen visste jeg ikke hvor jeg var :o)
Men jeg havnet nå der jeg skulle!!

Da vil jeg bare ønske deg en fin søndag:o)

Solveig sa...

Da har jeg det samme bestikket som deg:) Syntes det så ut som nina skjønner du, jeg synes det er så fint! Og nostalgisk;)

Ha en kjempe fin søndag;)

NIB sa...

Hei! Tusen takk for i går, det var veldig hyggelig å bli bedre kjent!! Håper vi kan gjenta treffet snart:):)

hjemme bra sa...

Hei.
Så koselig å se det fint høstbordet! Godt å kose seg med det høsten har å by på av stemning før julen tar over.
Likte kjempegodt den flotte balja med epler og lys!

Ha en god uke

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg og takk for sist,Artig med treff selv om man ikke rakk å prate med alle.
Nydelig bord hos deg, veldig fint.
Ha en fin dag.
Klem

Anonym sa...

Så fin blogg du har:)
Tok en titt på kjøkkenbildene dine.
Kan jeg spørre hva veggfargen din på kjøkken heter? Likte den godt.

♥ H@rmoni ♥ sa...

Fargen på kjøkkenet er cafe latte :O)

Liv Elin sa...

Heihei - og takk for sist ! Var koselig å treffes på treffet !:)

Ønsker deg en god kveld videre!

Ann-Cathrin sa...

Flott dekket høstbord! Servietten var kjempfine, både bretten og pynten:)

Randi sa...

Du og du for ett nydelig bord!! virkelig ett vakkert høstbord.

Ha en fin tirsdag